09 August 2010

ကားသရဲ

                                   အခန္း (၁)
ကၽြန္ေတာ္ သူရဲ ႏွင့္ ကိုယ္ေတြ ့ၾကံဳခဲ ့ရပံုေလးၿပန္ေၿပာၿပခ်င္ပါသည္ ။
လြန္ခဲ ့ေသာ ဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္ကေပါ ့ဗ်ာ....
ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းၿပီးထားေသာ္ လည္း အလုပ္အကိုင္ မယ္မယ္ ရရမရွိဘဲ ၿဖစ္ေနခ်ိန္
မိဘေတြကို နားပူ နားစာလုပ္၍ ေမာ္ဒယ္နိမ္ ့ေအာက္ကားမ်ား အား ၿပဳ ၿပင္၍ ဝယ္ေရာင္းလုပ္ေနေသာအခ်ိန္ကာလကေပါ ့.....
တစ္ေန ့ ကၽြန္ေတာ္ ၏ အလြန္




သက္သာေသာ ေစ်းၿဖင့္ရ ထားေသာ ဖယ္မလီယာ  ပစ္ကပ္ ကားေလးအား ဝပ္ေရွာ ့တြင္ လိုအပ္သည္မ်ား ၿပဳၿပင္လွ်က္ရွိေနသည္။ ထိုကားမွာ လိုင္စင္ဝင္ ရန္ရက္ပိုင္းသာ လိုေတာ ့၍ ကြဲေနသၿဖင့္ အသစ္ၿပန္ထည့္ရမည္  ့အေနာက္ေလကာ မွန္ႏွင့္ ေဘး တံခါး မွန္ မ်ား အားအသစ္လဲ ရန္ ၿပင္စဥ္လ်က္ရွိ ေနသည္။ ထိုအခိုက္ ကၽြန္ေတာ္၏ မိတ္ေဆြ စက္ၿပင္ဆရာ ဦးေသာင္း ေရာက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ့အားအကူ အညီေတာင္းေလ ေတာ့သည္။
        " ေဟ့ ေမာင္ေဇာ္ထက္  ငါ့ ခဏေလာက္ လိုက္ကူ ညီပါအံုးကြာ"
        "လာ ဘၾကီးေသာင္း ကူညီတာ ခဏထား လက္ဖက္ရည ္အရင္သြားေသာက္ရေအာင္" ဟုေၿပာရင္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို  ့ေၿခဦးတည္ ့လိုက္ၾကေလသည္။
  လက္ဖက္ရည္ မွာေသာက္ၾကရင္း
        " ဘာကိစၥလဲ ဘၾကီးေသာင္းရ"
        “ ငါ့ သမီး အငယ္မကြာ မနက္ၿဖန္ နတ္ကႏၷားပြဲ ေပးခ်င္ လို ့ အဲဒါ မင္းဆီ က
          အကူအညီလိုခ်င္လို  ့လာတာ”
        “ဘၾကီးေသာင္းကလည္း ကၽြန္ေတာ္ နတ္ကေတာ္မွ မဟုတ္တာ”
       “ ေဇာ္ထက္ မင္းကေတာ ့တလြဲေၿပာေရာမယ္ နတ္ပြဲနဲ ့ မင္းနဲ ့ဘာမွမဆိုင္ဘူး မင္းကားနဲ ့           
         ပစၥည္းသယ္ခ်င္ လို ့ ”
      “ဘယ္ေလာက္ၾကာမွာလဲ ေနာက္ေလကာ မွန္ေတြ တပ္မလို ့ ကားကၿပင္လို ့မၿပီးေသးဘူး”
ကၽြန္ေတာ္ သည္ လုပ္လက္စအလုပ္မၿပီးမွာစိုး၍  ၿငင္းရန္စကားစရွာေလေတာ ့သည္။သို ့ေသာ္ သူ၏ေက်းဇူးမ်ား  ကၽြန္ေတာ္ ့အေပၚ မ်ားစြာရွိေလ၏။ ကၽြန္ေတာ္ဝယ္ သမွ်ကားအစုတ္မ်ား
သူ ့ေက်းဇူးေၾကာင္ ့လမ္းေပၚေ၇ာက္၍ ၿပန္ ေရာင္းႏုိင္ၿခင္း ၿဖစ္၏။ ယခုကားမွာလည္း သူ၏မိတ္ေဆြ
ပိုင္ခဲ ့ေသာကား ၿဖစ္၏။ ထိုကားပိုင္ရွင္သည္ အရက္အလြန္ ေသာက္သူၿဖစ္၍ ကားဂိတ္တြင္ရပ္နားထားစဥ္ ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာ ၿပတ္ၿပီး ကားေပၚတြင္ေသဆံုးသြားခဲ့သူၿဖစ္သည္။ထိုသူ ေသၿပီးေဂ်ာင္ထိုးထားေသာ ထိုကားအား ေစ်းသက္သာစြာၿဖင္ ့ကၽြန္ေတာ္ဝယ္ယူခဲ ့ၿခင္းၿဖစ္ေလသည္။
“ဘၾကီးေသာင္း ဘယ္ေလာက္ၾကာမွာလဲ  ဆီထည္ ့ေပးမွာလား” ဟုေမးလိုက္ရာ
“ေမာင္ရင္ ရစ္မေနနဲ ့အလြန္ဆံုး တစ္နာရီေပါ ့ကြာ အခ်ိန္ မရွိေတာ ့ဘူး သြားရ ေအာင္” ဟုေၿပာ ၍ ကၽြန္ေတာ္ လည္းေငြထုတ္ရွင္းၿပီး  ဆိုင္မွနာရီအား ၾကည္ ့လိုက္ရာ ညေနေလးနာရီ ေတာင္ထိုးေနၿပီ။

                                               အခန္း(၂)
 ကၽြန္ေတာ္သည္ သူေၿပာေသာ လမ္းအမ်ားအတိုင္းေမာင္းရင္း ရပ္ကြက္ တခု၏ လမ္းထိပ္တြင္ ကားအားရပ္နားလိုက္သည္။
ဘၾကီးေသာင္းလည္း လမ္းထဲသို ့ သူလုပ္စရာ ရွိသည္မ်ားလုပ္ရန္ ဝင္သြား ေလေတာ ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ လည္း နာရီ ဝက္ ခန္ ့ေစာင္ ့ၿပီးေနာက္ ပံုးတစ္ပံုးထမ္းထားေသာ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ ၿပန္ေရာက္လာေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လည္းထို ပံုးအား ကားေပၚတြင္ေနရာခ်ၿပီးေနာက္ ထိုသူအားႏူတ္ဆက္ၿပီး လာလမ္းအတိုင္း ဦးၿပန္လွည္ ့လိုက္ေတာ ့သည္။
“ ဘာပံုးၾကီးလည္း ဘၾကီးေသာင္းရ”
“နတ္ပြဲမွာ လႊတ္မဲ ့ငါးရံ  ့အရွင္ေတြပါ”
“ဟာ အေတာ္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ကို တစ္ေကာင္ေလာက္ေပးလိုက္စမ္းပါ ငါးရံ  ့အူဟင္းခ်က္စားခ်င္ လို ့”
“ေဟ ့ေကာင္ ေပါက္ကရ ေလၽွာက္ေၿပာမေနနဲ ့ နတ္ဆက္ဖို ့မေၿပာ ေကာင္းဘူး” ဟု ကၽြန္ေတာ္အား မာန္ေလ ေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္လည္းရယ္ေမာ ၿပီး “အယူၾကီးလိုက္ၾကတာဗ်ာ” ဟုေၿပာၿပီး ကားေလးအား
ဆက္ေမာင္းလာခဲ့ေတာ ့သည္။
ပါရမီလမ္းဆံု နားမေရာက္မွီ ကားဘီးသည္ ခ်ိဳင္ ့တခုထဲ အရွိန္ၿပင္းၿပင္းတစ္ခ်က္ ၾကသြားခဲ့သည္
“ဒံုး”
“ေမာင္ရင္ အရွိန္နည္းနည္းေလ်ာ့ေမာင္း” ဟုဘၾကီးေသာင္းမွ သတိေပး၍ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပံုမွန္ေလး ဆက္ေမာင္းလာခဲ့သည္။ ဤတြင္ ဇတ္လမ္းစခဲ့သည္ ကို ေနာင္တြင္မွ သိခဲ ့ေတာ့သည္။
                                           အခန္း(၃)
 “ေမာင္ရင္ မင္းဘာလို ့ ဒီကားအေခ်ာင္ရ တာလဲသိလား”
“ဘၾကီးေက်းဇူး ေၾကာင့္ေပါ့ဗ်ာ” ဟုၿပန္ေၿဖလိုက္၏။
 “ႏုိး ႏုိး..မဟုတ္ဘူး ေမာင္ရင္ ဝယ္မယ့္သူ မရွိလို ့ကြ သိရဲ ့လား”
“ဘာၿဖစ္လို ့လဲဗ်”
“ဘာၿဖစ္ရမလဲ ဒီကားက သရဲေၿခာက္လို ့ဝယ္မယ္သူ မရွိတာေပါ ့”
 “ဘၾကီးေသာင္း ေပါက္ကရ မေၿပာစမ္းပါနဲ ့ ကၽြန္ေတာ္ အယံုအၾကည္ မရွိဘူး
ေနာက္ထပ္ရရင္ လိုခ်င္ေသးဗ်ာ” ဟု ပ်က္ရယ္ၿပဳ၍ ၿပန္ေၿပာလိုက္ေလ ေတာ ့သည္။
“ေအးပါ မင္းမယံုလဲ ၿပီးတာပဲ ေခတ္လူငယ္ေတြ တယ္ခက္တာကိုး” ဟု ညည္းညဴ၇င္း အသံတိတ္စြာ
ေနေလေတာ့သည္။
                                  အခန္း(၄)
   ကၽြန္ေတာ္ ေၿပာမည့္တာေၿပာရသည္ သူ ့စကားေၾကာင့္ စိတ္ထဲ တစ္မ်ဳိးေတာ ့ၿဖစ္သြား၏။ လမ္းေပၚတြင္
လည္း ေမွာင္ရိပ္က သန္းလာေလသည္ ေဆာင္းေလ ကလည္းေအးစ ၿပဳလာၿပီ ထိုစဥ္ ကၽြန္ေတာ့ ဂုတ္ပိုးေပၚ
ေရစက္ေလးမ်ားလာစဥ္ သၿဖင့္ ၾကက္သီးေလးမ်ားပင္ ထသြားေသး၏။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆင္ၿခင္ၾကည္ ့ ရာကားေနာက္ခန္း ငါးပံုးမွေ၇စက္ ဟုဆင္ၿခင္ဆံုးၿဖတ္လိုက္ေတာ့ သည္။
 ကၽြန္ေတာ္တို ့ အေတြးကိုယ္ဆီၿဖင္ ့ ေမာင္းလာစဥ္...
 “ဖ်တ္ ..ဖ်တ္” ဟုေသာ အသံအားၾကားရေတာ့သည္
“ဘာသံလဲ ဘၾကီးေသာင္းရ ”
 “ကားေအာက္က အသံလာတာပဲ တခုခုမ်ားညိၿပီး ကားေအာက္ကပါလာတယ္ထင္တယ္”
ကၽြန္ေတာ္ လည္း ဘၾကီးေသာင္းအား စခ်င္၍
“ဘၾကီးေသာင္းသူငယ္ခ်င္း ကားပိုင္ရွင္မ်ား ေအာက္ကလိုက္လာသလား မသိဘူး”
“ဒီေကာင္ ပါးစပ္ စည္းမရွိ ကမ္းမရွိကြာ” ဘၾကီးေသာင္းေၾကာက္တတ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္သိ ရ၍
“ကားပိုင္ရွင္ ပါလာရင္ အသံေပးစမ္းပါ” ဟုေၿပာလိုက္ရာ စကားပင္မဆံုးခင္
“ဒံုး ဒံုး ဒံုး”
“ေအာင္မေလးဗ်” ဟုေသာ ဘၾကီးေသာင္း၏ လန္ ့ေအာ္သံ ကားေအာက္ဆီမွ တဒံုး ဒံုးထုသံေၾကာင့္
ကၽြန္ေတာ္လည္း ေခါင္းၾကီးသြားေတာ့သည္။ တဆက္တည္းဆိုသလိုပင္ ဘၾကီးေသာင္းမွ အထစ္ထစ္အ
ေငါ ့ေငါ့ ၿဖင့္
“ သရဲ ...သရဲ..ငါ့ကိုေအာက္ကေန လက္သီးနဲ ့ ထိုးတယ္ဟ”
ကၽြန္ေတာ္လည္းသူ ့စကားသံ အဆံုးတြင္ ကားအားလမ္းေဘးသို ့ ဆြဲခ်၍ ရပ္လိုက္ေတာ့သည္။
ေနရာကား သုဝဏၰအား ကစားကြင္းေရွ  ့ ဂံုးတံတားေၿခရင္း မေရာက္တေရာက္ ေနရာတြင္ၿဖစ္၏။
ပတ္ဝင္းက်င္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သစ္ပင္အရိပ္ေတြႏွင့္ လမ္းမီးမ်ားကလည္း မလင္းေပ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း
ကားေပၚမွ ကပ်ာကယာဆင္းၿပီး ကားေအာက္သို ့ ငံုၾကည့္၍ ကားအားစစ္ေဆးၾကည္ရာ ဘာမွထူးထူးၿခားၿခား
မေတြ ့ရေပ။ ဘၾကီးေသာင္းအား လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အား ၿပဴးေၾကာင္ေၾကာင္ႏွင့္ ၾကည့္ေန၏။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ေဆာင္းေလေအးေအးတြင္ ေဇာေခၽြးမ်ားၿပန္လာေလေတာ့သည္။ ထိုသို ့စဥ္းစားမရေသာ ၿပႆနာႏွင့္ ေခါင္းစားေနခိုက္ ပါပေလကာအၿဖဴေလး တစ္စင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ကားအား ေက်ာ္ရပ္၍
ယာဥ္ထိန္းရဲ ႏွစ္ဦးသည္ကားေပၚမွ ဆင္းလာၿပီး
“ညီေလး ကားပ်က္ေနတာလား ဒီမွာကားရပ္လို ့ မရဘူးဆိုတာမသိဘူးလား”
“ကားပ်က္လို ့မဟုတ္ဘူး ကားမွာ....”
“ဒံုး..ဒံုး” “သရဲ ..သရဲ”
ကၽြန္ေတာ့္၏ စကားမဆံုးခင္ ကားဆီမွ တဒံုးဒာံုးထုသံ မ်ားထြက္လာၿပီး ဘၾကီးေသာင္းလည္း သရဲဟု ေအာ္ကာကားေပၚမွ ဆင္းလာၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို ့၏ ေဘးတြင္လာရပ္ေန၏။ ယာဥ္ထိန္းရဲႏွစ္ဦးလဲ အသံမ်ားၾကားရ၍ ထင္၏ ကားအားတစ္လွည့္ ကၽြန္ေတာ္တို ့အားတစ္လွည့္ စူးစမ္း၍ၾကည့္ေန၏။ ထိုစဥ္ ကားဆီမွ “ဒံုး” ဟုအသံတစ္သံ ထပ္ထြက္လာေလရာ ကၽြန္ေတာ္တို ့အားလံုးသည္ ကားအား အံဩစြာၾကည့္ေနၾကေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဘၾကီးေသာင္း၏ မ်က္ႏွာတြင္ ေခၽြးသီးမ်ားပင္ခိုတြဲေနေတာ့သည္။
        ထိုသို ့ ေသာအေၿခအေနတြင္ အားကစားကြင္းမွ တာဝန္က် ရဲတစ္ေယာက္ထြက္လာၿပီး
“ခင္ဗ်ားတို ့ ဘာၿဖစ္ေနတာလဲ”ဟု ေမးေလ၏။ယာဥ္ထိန္းရဲ တစ္ေယာက္က ေၿဖေလသည္
“ဒီလူေတြ ေၿပာတာပဲ အဲဒီကား သရဲေၿခာက္တယ္လို ့”
   ဘၾကီးေသာင္းမွလည္း “ဟုတ္တယ္ ကားထဲမွာ သရဲ ရွိတယ္”
ထိုရဲသည္ အၿပစ္တင္ခ်င္ေသာ အထင္ေသးေသာေလသံၿဖင့္
“ေယာက်ာ္းေတြ ၿဖစ္ၿပီး သရဲေဘာနည္းလိုက္တာ ဘယ္မွာလဲ သရဲလာစမ္း” ဟုေၿပာၿပီးအလြန္သတၱိေကာင္းဟန္ၿဖင့္ ကားတံခါးအားဆြဲဖြင့္လိုက္ရာ
“ဒံုး ဒံုး ဒံုး” ဟုေသာအသံသည္ ကားေခါင္းခန္းအတြင္း မွထြက္လာေလေတာ့သည္။ထိုသူလည္း
အေနာက္သို ့ ခုန္လိုက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို ့အား ၿပန္ၾကည့္ေလ၏။
    ကၽြန္ေတာ္ကပင္ အားလံုးကို ေလာေဆာ္လိုက္ၿပီး
“လာၾကဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္တို ့အားလံုးဝိုင္းၿပီ အေၿဖရွာလိုက္ရေအာင္” ဟုဆိုၿပီးကားဆီသို ့ ခ်ဥ္းကပ္လိုက္သည္။
ကၽြန္ေတာ္၏ ဘက္သို ့ယာဥ္ထိန္းရဲတစ္ေယာက္ လိုက္လာၿပီး ဘၾကီးေသာင္းတို ့ဘက္၌ သံုးေယာက္သား
ကား၏ေဘးတံခါးအား ၿပိဳင္တူဆြဲဖြင့္ လိုက္ၾကသည္။
ကားေခါင္းခန္းအတြင္း   ၾကမ္းၿပင္၌ ဘာမွမရွိ ဘာမွမေတြ ့ရေပ။ စစ္ရန္က်န္သည္ကား ထိုင္ခံုပင္ ၿဖစ္ေတာ့သည္။ ထိုကား၏ ထိုင္ခံုကား ဆလြန္ကားမ်ားကဲ့သို ့ေသာ ကူရွင္ဆိုဖာမဟုတ္ေပ။
အရင္ကားပိုင္ရွင္ လက္စြမ္းၿပထားဟန္တူေသာ သစ္သားၿဖင့္ ႐ုိက္ထားေသာ ေသတၱာပံုစံပံုးသာၿဖစ္၏။
မ်က္ႏွာၿပင္ သံုးဘက္သာ သစ္သားမ်ား႐ုိက္ထားၿပီး အေနာက္ဖက္ႏွင့္ ေအာက္ဖက္ၿခမ္းအား လြတ္ထားေသာ
ခံုတန္း႐ွည္ ပံုစံသာၿဖစ္ေလ၏။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထိုင္ခံုအေပၚၿခမ္းအား ဆြဲလွန္လိုက္ၿပီး
မသိမသာေလးေနာက္သို ့ဆုတ္လိုက္ေလသည္။ဘာမွမထူးၿခား မွထိုင္ခံုအတြင္းအား စစ္ၾကည့္သည္။ေမွာင္ေန၍ ဘာမွ မေတြ ့ရေပ။ ဘၾကီးေသာင္းတို ့ဘက္မွ ရဲသားက သူ ့လက္ထဲမွ နံပါတ္တုတ္ၿဖင့္ ထိုင္ခံုအား “ဘယ္မလဲ ေခြးမသား သရဲ” ဟုဆိုကာ ႐ိုက္ေလ၏။
“ဒံုး”
“ဝုန္း”
“အား”
“အမယ္ေလးဗ်”ဟုေသာ အသံေပါင္းစံု ႏွင့္အတူ အရိပ္မည္း တစ္ခုသည္ ခုန္ထြက္လာၿပီး ရဲသား၏
မ်က္ႏွာအား ဝင္ေဆာင္ ့ေလေတာ့သည္။ ရဲသား တုတ္ၿဖင့္ ႐ုိက္ေသာအသံ၊ ထိုင္ခံုအဖံုး လြတ္က်သံ၊
ဘၾကီးေသာင္းတို ့ေအာ္သံ၊ ၿမင္လိုက္ရေသာ အရိပ္တို ့ေၾကာင္ ့ကၽြန္ေတာ္ သည္လိပ္ၿပာလြင္ ့မတတ္လန္ ့
သြားၿပီး ရင္သည္လည္းတဒိန္းဒိန္း ခုန္ေနေတာ့သည္။
  ဘၾကီးေသာင္းအား လွမ္း ၾကည့္လိုက္ရာ လမ္းေပၚတြင္ ပက္လက္လန္ၿပီး လဲေန၍ သူ ့အေပၚတြင္ ရဲႏွစ္ေယာက္ ကပိေနေလေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို ့လည္းသူတို ့အား ဆြဲထူေပးလိုက္ၾကသည္။
ဘၾကီးေသာင္းအားဆြဲ အထူ သူ၏ကၽြတ္က်ေနေသာ ပုဆိုးအတြင္းမွ ထြက္က် လာေသာအရာသည္ကား......
ကၽြန္ေတာ္တို ့အား ဒုကၡေပးေသာ ကားသရဲ ေယာင္ေဆာင္ေသာ နတ္ဆက္မည့္
 ကိုေရႊငါးရံ ့ပင္ၿဖစ္ေလေတာ့သတည္း။

No comments: